Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności


Powiatowy Urząd Pracy w Jaworznie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej BIP Powiatowego Urzędu Pracy w Jaworznie.

Data publikacji strony internetowej: 2006-07-17. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-10-09.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • zamieszczone na stronie podmiotowej BIP informacje publiczne, w postaci załączników z zeskanowanymi dokumentami, nie są dostępne cyfrowo w całości: zostały opublikowane przed 2018-09-23 lub nie są wykorzystywane do realizacji bieżących zadań w PUP Jaworzno.

Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-02. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą do kontaktu jest Szymon Piskorz, admin@jaworzno.praca.gov.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 61 81 926. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład poprzez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Ułatwienia na stronie podmiotowej BIP

  • użytkownicy korzystający wyłącznie z klawiatury mogą swobodnie poruszać się po serwisie za pomocą klawisza Tab,
  • w całym serwisie włączony jest tzw. foukus, czli domyślne oznaczanie aktywnego linka czy pola formularza,
  • dostępna jest wersja strony z podwyższonym kontrastem,
  • zastosowano przycisk A++ umożliwiający zmianę wielkości tekstu

Dostępność architektoniczna

 

Opis dostępności wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

Powiatowy Urząd Pracy jest zlokalizowany w budynku przy ul. Północnej 9b, wyposażonym w windę. Wejście do budynku jest ogólnodostępne w godzinach pracy Urzędu i znajduje się z dwóch stron. Przed wejściem głównym znajdują się schody, podest oraz podjazd odpowiedni dla osób niepełnosprawnych. Natomiast przy wejściu z tyłu budynku znajdują się schody i podest. Schody zostały wyposażone w poręcz. Nawierzchnia schodów pokryta jest wycieraczkami antypoślizgowymi. Przy wejściu nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Przed budynkiem znajduje się parking ogólnodostępny, którego nawierzchnia jest utwardzona i wypłaszczona. Za drzwiami od wejścia głównego znajduje się korytarz prowadzący do klatki schodowej, która oddzielona jest drzwiami przeciwpożarowymi, a za nimi znajduje się winda.

Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.

Urząd zlokalizowany jest na trzech poziomach (lewa strona parteru, I piętro, III piętro) połączonych ze sobą klatką schodową, w której jest zlokalizowana winda wyposażona w moduły głosowe oraz nakładki braille´a na wewnętrznych panelach sterujących windą. Korytarz prowadzący do pomieszczeń obsługi klienta jest ogólnodostępny. Na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych.

Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.

Urząd nie posiada pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.

Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.

Przed budynkiem znajduje się parking ogólnodostępny z wytyczonym miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych, które zlokalizowane jest po prawej stronie od wejścia głównego do budynku Urzędu.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.

Na podstawie art.20a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r. poz. 1172 z późn. zm.) osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu do budynku Urzędu. Warunkiem skorzystania z tego uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Osoba niepełnosprawna jest odpowiedzialna za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/niesłyszących w języku migowym po uprzednim powiadomieniu i umówieniu wizyty interesanta.

Kontakt z Urzędem możliwy jest za pośrednictwem następujących środków komunikacji:

1) telefonicznie na numer: 326181900;
2) pocztą elektroniczną na adres: urzad@jaworzno.praca.gov.pl
3) osobiście w Urzędzie;
4) listownie na adres: 43-600 Jaworzno, ul. Północna 9b.

Aplikacje mobilne

Serwis BIP Powiatowego Urzędu Pracy w Jaworznie nie posiada dedykowanej aplikacji mobilej.
Serwis zbudowany został w oparciu o metodę "Responsive Web Design", dzięki której automatycznie dostosowuje wyświetlanie do rozdzielczości oraz wielkości ekranu.

 

Ostatnia aktualizacja: (2023-09-11 11:01:37)

Wytworzył:
Magdalena Bigaj
(2021-03-31)
Udostępnił:
PUP Jaworzno
(2020-10-07 12:41:27)
Ostatnio zmodyfikował:
PUP Jaworzno
(2024-09-02 08:56:25)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki